Geschiedenis

Veloclub 't Zuid is vanaf 2023 het nieuwe, gemeenschappelijke wielerproject van wat eerder WTC twintigachttien en fietsclub Amici di Bici waren.

WTC twintigachttien zag in 2016 het levenslicht op het Antwerpse Zuid. Naast de wekelijkse fietsritten, organiseerde WTC twintigachttien ook tal van activiteiten om de buurt samen te brengen. Die rol zal Veloclub 't Zuid in de toekomst zeker verder zetten. Een overzicht:

Wielerbuurtfeest

Zowel in 2017 als in 2021 organiseerden we een groot Wielerbuurtfeest op het Antwerpse Zuid. Dat is een groot buurtfeest voor jong en oud in een prachtig wielerjasje. Op zondag 26 september 2021 gebeurde dat in het kader van het WK wielrennen, dat die dag in Antwerpen van start ging. In 2017 rond het BK wielrennen. Een impressie van die middag vind je hier.

De Grote WTC 2018 Quiz

Sinds 2018 organiseert WTC twintigachttien - de voorloper van Veloclub 't Zuid - elk jaar de Grote WTC 2018 Quiz. Geen specifieke sport- of wielerquiz, maar wel een leuke, gezellige, originele algemene quiz waarbij leuke prijzen te winnen zijn en geen enkele ploeg met legen handen naar huis gaat.